alte articole

Optimizarea imaginilor pentru SEO

Fără doar și poate trăim într-o lume a vizualului, rolul

citeste mai mult...


Meta Tag-urile in SEO. Importanta si utilizare


In lumea Internetului sunt o multime de atribute pe care

citeste mai mult...


Google Speed Update si impactul asupra site-urilor mobile. Alte update-uri din Ianuarie 2018


Din ce in ce mai multi utilizatori folosesc motorul de

citeste mai mult...


Cum redactăm un advertorial

publicat pe 07.11.2013, de

Ca parte a campaniei online de promovare a unui brand, produs sau serviciu, advertorialul este considerat a fi una dintre cele mai eficiente modalităţi de promovare. Advertorialul perfect înseamnă întotdeauna o poveste care vinde.

Pentru o definiţie cât mai exactă, un advertorial este de fapt o îmbinare între publicitate şi editorial: un text informativ, bine scris, atractiv pentru targetul căruia i se adresează şi care are ca intenţie să “vândă” un produs, un serviciu, sau pur şi simplu imaginea unui brand. Esenţial pentru un advertorial este interesul pe care îl stârneşte publicului, cu alte cuvinte informaţia prezentată trebuie să fie de interes maxim pentru cei cărora i se adresează.


Iată care sunt paşii de parcurs înainte de redactarea unui advertorial:

  • Stabilirea foarte clară a ceea ce urmează a fi vândut prin intermediul advertorialului respectiv;
  • Identificarea unor cuvinte cheie care să fie cât mai utile pentru promovarea conţinutului advertorialului;
  • Găsirea temei generale care să creeze povestea în care va fi integrată informaţia;
  • Planul de redactare a advertorialului trebuie să ţină seama foarte clar de regulă privind locul unde trebuie integrat mesajul direct către target: nu mai sus şi nici mai jos de cel de-al treilea paragraf al textului. Plasarea mesajului la începutul advertorialului va asocia textul cu o formă de publicitate agresivă, în timp ce plasarea în partea finală va face ca intensitatea mesajului ce se doreşte a fi transmis să scadă;
  • Redactarea propriu – zisă a advertorialului – textul trebuie scris cât mai cursiv şi natural, în stil editorialistic, nu în stilul publicitar, pentru că, în esenţă, advertorialul este o publicitate extrem de soft. De aceea, sloganurile – mai ales cele din campania publicitară directă – sunt complet de evitat în textul unui advertorial.

    De asemenea, tot din punct de vedere al redactării, esenţială este plasarea în text a cuvintelor cheie şi a linkurilor.

    Google+