alte articole

Optimizarea imaginilor pentru SEO

Fără doar și poate trăim într-o lume a vizualului, rolul

citeste mai mult...


Meta Tag-urile in SEO. Importanta si utilizare


In lumea Internetului sunt o multime de atribute pe care

citeste mai mult...


Am implementat plata cu Bitcoin


Am implementat plata cu bitcoin pentru serviciile Seoart. Plata se

citeste mai mult...


Google Speed Update si impactul asupra site-urilor mobile. Alte update-uri din Ianuarie 2018

publicat pe 02.03.2018, de Admin

Din ce in ce mai multi utilizatori folosesc motorul de cautare Google pe mobil, in detrimentul variantei clasice de pe PC, asa ca era firesc ca gigantul american sa incerce sa transforme experienta mobile intr-una cat mai placuta. La inceputul anului 2018, mai exact pe 17 ianuarie, Google a lansat un nou update de algoritm, Google Speed Update, un update care transmite un mesaj clar: viteza de incarcare a paginilor va deveni un factor de ranking in cautarile pe mobil. Efectele schimbarilor majore aduse algoritmilor Google se vor vedea incepand din iulie 2018. Nu se stie exact ponderea pe care update-ul o va avea in algoritmul de ranking, insa oficialii Google au lasat sa se inteleaga ca intentia cautarii va fi in continuare un factor important.

Ce inseamna acest lucru? Unele cautari pot sa rankeze in continuare pagini cu viteze mai modeste, insa care au continut de calitate. In cazul rezultatelor afisate pe desktop, Google foloseste viteza ca factor de ranking, si asta din aprilie 2010. Viteza unui site se poate optimiza usor chiar si cu instrumente disponibile online, Chrome User Experience Report sau Lighthouse. Impactul update-ului va fi mai mare in cazul paginilor cu timpi de incarcare foarte mari, inca nu se cunoaste daca factorii de ranking anuntati se vor aplica si cautarilor facute pe desktop. Este important de stiut insa ca, Google Speed Update nu va avea un impact major asupra indexarii, paginile cu timpi de incarcare mai mari vor fi indexate la fel ca si pana acum, schimbarea vizibila va putea fi observata atunci cand apare ranking-ul pentru paginile mobile. Daca este sa privim in trecut, folosirea vitezei ca factor de ranking nu e o noutate absoluta, se utilizeaza acest criteriu inca din 2009, insa niciodata nu s-a pus problema existentei sale in varianta mobile.

Ca sa evite penalizarile rezultate in urma aplicarii update-ului major de la Google, administratorii site-urilor pot folosi TestMySite pentru a identifica zonele unde se pot aduce imbunatatiri intr-o pagina mobile, imbunatatiri care pot creste viteza de incarcare. Pe langa aceasta verificare simpla, mai sunt cateva lucruri pe care le puteti face pentru a ajusta strategia SEO pentru variantele mobile ale site-urilor.

· Treceti la AMP (Accelerated Mobile Pages) - AMP-ul e o alterare a codului sursa al site-urilor care directioneaza pagina standard HTML catre o versiune mobile friendly, varianta care se incarca mult mai repede;
· Ganditi-va la intentie - cautarile pe mobil difera de cele venite de pe un desktop. Cautarile au devenit mai conversationale pe masura ce am ajuns sa fim mult mai intimi cu deviceurile noastre. De fiecare data cand concepeti o varianta pe mobile este bine sa tineti cont de comportamentul online mobile al userilor;
· Gata cu pop-up-urile full page si cu interstitialele - imbunatatirea UX-ului mobile incepe cu dezactivarea reclamelor prea intruzive. In loc de fel de fel de ferestre, nu neaparat cu publicitate, utilizatorii trebuie sa poata naviga intr-un site rapid si sa gaseasca functionalitatile de care au nevoie;
· Intelegeti mai bine tot ce tine de analytics - Google nu va notifica pe nimeni despre problemele de ranking, insa impactul se va vedea clar in Google Search Console si atunci cand va uitati la trafic. Daca stiti de unde vin utilizatorii, de pe mobil sau desktop sau ce procentaj din trafic vine din cautari organice sau social media, veti putea gestiona mai usor schimbarile pentru noul update de la Google;
· Monitorizati experienta mobile - testati website-ul utilizand retele mobile pentru a vedea ce performante are. Doar asa puteti vedea care sunt elementele din site care trebuie schimbate sau refacute pentru o experienta cu adevarat mobile friendly.

In afara de acest update, in Ianuarie 2018 Google a mai venit si cu alte update-uri:
· modificari la instrumentul PageSpeed Insights, s-au integrat si date referitoare la viteza reala de incarcare a paginilor, Fast, Average sau Slow;
· un update Google Search Console - aici schimbarile au fost majore, date istorice din ultimile 16 luni, o sectiune noua Index Coverage, imbunatatiri multe aduse paginilor AMP.

Google+

Bianca Cerasela Patrascu a scris pe 17.03.2018
Acest articol oferă informații cu adevărat utile!