alte articole

Optimizarea imaginilor pentru SEO

Fără doar și poate trăim într-o lume a vizualului, rolul

citeste mai mult...


Google Speed Update si impactul asupra site-urilor mobile. Alte update-uri din Ianuarie 2018


Din ce in ce mai multi utilizatori folosesc motorul de

citeste mai mult...


Am implementat plata cu Bitcoin


Am implementat plata cu bitcoin pentru serviciile Seoart. Plata se

citeste mai mult...


Meta Tag-urile in SEO. Importanta si utilizare

publicat pe 20.03.2018, de Admin

In lumea Internetului sunt o multime de atribute pe care le putem folosi pentru a intelege mai bine anumite notiuni. Unul dintre ele este Meta. De cele mai multe ori asociem atributul Meta cu datele. De aici apare alt termen, Metadate. Metadatele se pot rezuma simplu in date despre date. Metadatele sunt foarte importante in procesul de optimizare pentru motorul de cautare. Fara existenta metadatelor nu avem cum sa atragem utilizatorii pe site, nu avem cum sa facem legatura intre motorul de cautare si site-ul nostru. Metadatele sunt invizibile pentru utilizatorii obisnuiti care intra pe site-uri, sunt de gasit in structura HTML a site-ului, rolul lor este sa comunice informatii importante si sa ceara anumite actiuni din partea motorului de cautare. Atentie mare la modul in care intelegeti si operati cu metadate. De exemplu, meta tag-urile sunt metadate, dar nu toate metadatele sunt meta tag-uri.


Cele mai evidente metadate relevante pentru SEO sunt tocmai aceste Meta Tag-uri. Ele sunt destul de simplu de depistat, incep cu meta si urmeaza atributele nume, sunt niste bucatele de text care descriu continutul unei pagini web. Cand vorbim despre Meta Tag-uri ne referim in primul rand la Description. Daca este corect conceput acest Meta Tag poate creste rata click-urilor din partea utilizatorilor in cazul cautarilor, insa nu va avea impact asupra ranking-ului. Description trebuie sa fie de minim 11 cuvinte, maxim 150 caractere, este un rezumat al continutului paginilor, acest Meta Tag poate incuraja vizitatorii sa intre pe site-ul respectiv.

Dupa Description avem Keywords, cuvinte cheie. Meta Keywords nu a mai avut asa mare impact asupra ranking-ului din 2009, ele se folosesc doar daca motorul de cautare intern al site-ului o cere. Meta Robots este alt element important care are legatura cu Meta Tag-urile, este un atribut care spune motoarelor de cautare daca sa indexeze sau sa ofere link authority prin link-urile unei pagini. Acelasi atribut poate sa semnalizeze motorului de cautare sa nu preia descrieri pentru pagini din directorul Yahoo sau din open directory project.
Title Tag este alt tip de Meta Tag, el se poate vedea in descrierea din tab-ul browser-ului. Desi pare ca nu e asa de important acest element are un impact real asupra search ranking. Title Tag-ul poate influenta ranking-ul si click-through-rate-ul. Din Title Tag a derivat si Meta Title Tag, util atunci cand vreti sa aveti un titlu primar al unei pagini pentru utilizatori, dar doriti sa clarificati si sa simplificati informatia pentru optimizarea pentru motoarele de cautare. Per ansamblu Meta Tag-urile sunt elemente de baza pentru SEO. Ele sunt asa de importante pentru ca permit motoarelor de cautare sa le citeasca rapid si sa le foloseasca pentru a compara daca anumite cuvinte cheie si descrieri sunt legate de continutul vizibil. Fiecare Meta Tag are o anumita „greutate” pentru Google, se ajunge si la o anumita ierarhizare care permite o mai buna rankare in functie de criteriile stabilite de algoritmii Google.

Meta Tag-urile au nevoie de optimizare pentru a oferi cat mai multe avantaje site-ului unde sunt folosite si pentru a fi eficiente. Cum putem optimiza cele mai importante Meta Tag-uri? Iata cateva idei:

·Title Tag - trebuie sa fie scurt, trebuie sa spuna oamenilor despre ce e pagina respectiva. E bine sa regasim si cuvintele cheie importante in Title Tag, nu trebuie sa avem mai mult de 55 caractere.
·Meta Description - trebuie sa fie cat mai atractive, sa descrie cu acuratate despre ce e site-ul respectiv si sa ii faca pe utilizatori sa isi doreasca sa intre pe site. Neaparat trebuie sa includeti si cuvintele cheie, numarul de caractere nu trebuie sa depaseasca 160;
·Fiecare pagina trebuie sa aiba Meta Tag-uri unice, continutul trebuie sa fie unic;
·Cuvintele cheie in Meta Tag-uri trebuie sa fie la inceputul lor;
·Repetarea cuvintelor cheie trebuie evitata in Meta Tag-uri;
·Folositi Webmaster Tools pentru a cauta duplicate si a testa lungimea elementelor Meta Tag;
·Folositi Meta Tag-uri de excludere a robotilor cu intelepciune, nu merita sa pierdeti timp adaugand aceste Meta Tag-uri tuturor paginilor.


De ce sa optimizezi Meta Tag-urile? ·Ranking si relevanta - Meta Tag Keywords si Description au devenit mai importante cand motoarele de cautare nu au putut sa mai determine abundenta unui fisier, de exemplu unul video. De aici apar si problemele legate de vizibilitatea in motoarele de cautare. Cu cat avem Meta Tag-uri mai bine optimizate, cu atat evitam astfel de situatii si rezultatele afisate in Google devin mai relevante;
·Incuranjarea unor actiuni din partea utilizatorilor - Meta Tag-urile importante dintr-o pagina web incearca sa convinga utilizatorii sa acceseze site-ul si incurajeaza click-urile;
·Optimizare pentru motoarele de cautare interne ale site-urilor, acuratete mai mare - multe site-uri au propriile motoare de cautare integrate in layout-uri. Acest tip de motoare de cautare interne folosesc Meta Tag-uri, Description-Keywords pentru a determina ranking-ul unui anumit website. Cu alte cuvinte continutul unui Meta Tag Keyword nu prea ajuta in cazul unei cautari pe Web, dar poate fi foarte util pentru motoarele de cautare ale site-urilor, care pot oferi astfel rezultate mult mai relevante, mai precise.



Google+